Fizika és élettan
Miközben az EU irányelvként írta elő, hogy a tagországok minél több természettudományos szakembert képezzenek,Magyarországon összevonnák a természettudományos tantárgyakat.
Létrejönne egy új tantárgy, az élettan, amely magában foglalná a biológiát, a fizikát és a kémiát. Szeretnék néhány kifogással élni ezen oktatáspolitikai művelettel kapcsolatban:
1. Az " élettan" szó voltaképpen a biológiát jelenti, mégpedig magyarul. Bár a biológia érintkezik a fizikával és a kémiával- de csak bizonyos pontokon érintkezik. A kémia és főképp a fizika külön tudományág, épp ezért szerintem külön tantárgyként is kell szerepelnie.
2. Amikor szerte Európában hiány van képzett természettudományos és műszaki szakemberekből, nem lehet engedni a diákok rövidtávú " érdekeinek". Mert való igaz,hogy ezek a tantárgyak a többség számára nehezek, de ezt tudomásul kell venni.
3. Ha már tantárgyösszevonásban- s ezáltal újabb, ikszedik iskolareformban- gondolkodnak, inkább a humán tárgyakat kellene összevonni. Nem tudom elképzelni, hogy továbbra is teljesen függetlenül tanítsák például a történelmet és az irodalmat. A kettő, szerintem, elképzelhetetlen egymás nélkül. Nem tudomelképzelni,hogy a művészeti oktatás ennyire alárendelt szerepet játszon,mint amilyet manapság játszik. Mert a kultúra, az egységes egész, a kultúráról tanulni pedig olyan,mint egy retro élettanóra. Ott az Egészet kell látni. Elválaszthatatlanul.
Kíváncsi vagy, mások mit gondolnak róla? »
Megvan a saját véleményed? »
Légy Te is jó! Ha szívesen írnál cikkeket...
Ha szeretnél Te is Jó cikket írni, küldj e-mailt a kultura@jovagyok.hu e-mail címre